Wednesday, February 9, 2011

Lawak Perbicaraan



Seorang pemuda sedang menjalani perbicaraan dihadapan hakim atas tuduhan mencuri motosikal seorang gadis.

Pemuda cuba membela dirinya di makamah. Ikuti perbicaraan yang di jalankan di Mahkamah.

Pemuda: Tidak! Saya tak curi motosikal itu.

Hakim: Jangan kamu cuba menipu..!! Gadis ini membuat laporan mengatakan kamu mencuri motosikalnya.

Pemuda: Dia tipu! sebenarnya, dia memberikannya secara percuma.

Hakim: Apa Maksud kamu?

Pemuda: Begini tuan hakim, ketika saya dalam perjalanan pulang dari tempat kerja, gadis ini meminta bantuan saya untuk memboncengnya menggunakan motosikalnya sendiri. Dalam perjalanan, apabila tiba di kawasan sunyi dan bersemak, gadis itu menyuruh saya berhenti. Saya pun berhentilah seperti yang gadis tu katekan. Dia kemudian membuka baju dan seluarnya dan berkata kepada saya bahawa saya boleh mengambil apa saja "barangnya" yang berharga dengan percuma. Jadi saya terfikir, kalau ambil baju wanita itu, bukan saya boleh pakai sebab saya lelaki. Kalau ambil pakaian dalam bukan boleh pakai gak. kalau ambil seluarnya pula, pun begitu juga. Akhirnya, saya ambil keputusan untuk mengambil motosikalnya. Itulah cerita sebenarnya.

Hakim: ???!!!???!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...